Vrouwen meer zin in seks
Auteur: StudNed.nl Redactie (Marcel)
Uit onderzoek van de Italiaanse universiteit van Florence, blijkt dat vrouwen die een één of twee glazen rode wijn per dag drinken meer zin hebben in seks. Deze vrouwen hebben een hoger libido dan vrouwen die meer rode wijn drinken, niet drinken, of vrouwen die andere alcoholische drankjes nuttigen.
De onderzoekers laten weten dat de onderzoeksresultaten sterk suggereren dat er een relatie bestaat tussen de consumptie van rode wijn en libido bij vrouwen. Wat die relatie precies is, is nog onduidelijk. De wetenschappers opperden de theorie dat antioxidanten in rode wijn een goed effect hebben op de bloedsomloop, wat weer effect heeft op seksueel belangrijke gebieden van het lichaam.


Op de