Studenten belangrijke afzetmarkt tijdens crisis

Gepubliceerd op 02 augustus 2009, 18:08
Auteur: StudNed.nl Redactie (Marcel)

Dankzij de economische crisis is de tweedehands markt gegroeid. Door de malaise kopen mensen minder snel nieuwe spullen en gaan massaal op zoek naar een goedkoper tweedehands alternatief. Minder kapitaalkrachtige groepen, zoals studenten, vormen een belangrijke afzetmarkt voor tweedehands producten.

Ook grote bedrijven zien potentie in de tweedehands markt. Zo dook webwinkel Amazon begin dit jaar al op de markt van tweedehands video games. Het Nederlandse bol.com wil haar tweedehands aanbod uitbreiden door mensen nu ook Engelstalige tweedehands boeken te laten aanbieden via de site. Hierbij zien zij studenten als een belangrijke doelgroep van zowel aanbieders als consumenten.

Michel Schaeffer, marketing directeur van bol.com: “Het gebruik van Engelstalig studiemateriaal is bij menig studie heel gewoon, grotendeels vanwege de internationalisering binnen het onderwijs. Nu kunnen studenten ook verdienen op de studieboeken die voorheen in de kast bleven liggen, terwijl ze door andere studenten nog prima gebruikt kunnen worden. Studenten geven de voorkeur aan een goedkoop tweedehands exemplaar in plaats van de nieuwste druk”.


Plaats een reactie


Volg StudNed.nl via: