Kostenvergoeding voor problemen studenten OV-chipkaart

Gepubliceerd op 20 april 2010, 12:04
Auteur: StudNed.nl Redactie (Marcel)

Vervoersbedrijven moeten de kosten vergoeden van studenten die niet op tijd hun OV-chipkaart konden gebruiken. Dit schrijft staatssecretaris Van Bijsterveldt in antwoord op een brief van Reizigersvereniging ROVER. Na maanden van grote problemen voor vele honderden studenten belooft de staatssecretaris op diverse punten verbetering.

De invoering van de StudentenOV-chipkaart op 16 maart zorgde voor grote problemen voor veel studenten. Tussen 1 december en eind maart klaagden 1.529 studenten bij vervoersbedrijven omdat zij geen gebruik konden maken van de ov-chipkaart. 921 studenten meldden zich bij het OV-Loket. ROVER trok in maart aan de bel met een brief aan staatssecretaris Van Bijsterveldt. In antwoord hierop belooft de staatssecretaris verschillende verbeteringen. Vervoersbedrijven moeten de (reis)kosten van studenten vergoeden, studenten kunnen hiervoor een formulier downloaden op www.studentenov-chipkaart.nl. Ook telefoonkosten voor het bellen met het klantenservicenummer vallen hieronder.

ROVER blijft echter kritisch over de studenten OV-chipkaart. Zo laat de consumentenorganisatie weten dat de kaarten snel kapot gaan en dat er vaak onterechte boetes worden uitgedeeld aan studenten, bijvoorbeeld door het verkeerd aflezen van apparatuur door medewerkers. ROVER roept vervoersbedrijven daarom op coulant te zijn totdat de problemen met studentenkaarten werkelijk zijn opgelost.

Tags: #openbaar vervoer, #ov-chipkaart, #Politiek, #Van Bijsterveldt


1 Trackbacks & Pingbacks

  1. 1 juni 2010 17:19

    StudNed.nl | Kosten studentenchipkaart vaak niet vergoed :

2 Reactie(s)

  1. Els

    Je trekt of aan de bel, of luidt de noodklok, maar van een ‘noodbel’ heb ik nog nooit gehoord…

    /Els


  2. redactie

    @ Els.

    Wij ook niet. Bedankt, het is aangepast in het artikel.


Plaats een reactie


Volg StudNed.nl via: