ROVER: stuur OV-chip-klachten naar OCW

Gepubliceerd op 19 maart 2010, 14:03
Auteur: StudNed.nl Redactie (Marcel)

De staatssecretaris en het ministerie van OCW lijken slecht geïnformeerd over de wantoestanden rond de OV-Studentenchipkaart. Dit schrijft Reizigersvereniging ROVER vrijdag in een  brief aan staatssecretaris Van Bijsterveldt. ROVER roept gedupeerde studenten op om massaal het ministerie te mailen met hun verhalen en overzicht van gemaakte kosten aan treinkaarten en dure telefoongesprekken.

Via het OV-Loket en de eigen site registreerde ROVER zo’n 300 klachten van studenten met grote problemen sinds het verplichte gebruik van de chipkaart. Deze studenten maken hoge kosten aan treinkaartjes en aan vele telefoongesprekken waarbij ze van het kastje naar de muur worden gestuurd. “De verhalen van deze mensen zijn schrijnend”, aldus ROVER, “vaak zijn studenten al maanden bezig en zij worden door niemand verder geholpen maar krijgen nu wel de rekening van deze slechte prestaties gepresenteerd”.

“Het is onduidelijk waar de studenten heen moeten om hun kosten te declareren”, zo schrijft ROVER aan de Tweede Kamer, “en aangezien het ministerie van OC&W verantwoordelijk is voor de wantoestanden rond de chipkaart moet het ministerie desnoods zelf de reiskosten van studenten maar vergoeden”. ROVER ziet het vooral als de taak van de Dienst Uitvoering Onderwijs om studenten te compenseren. “Laat ze zelf maar uitvechten welke partij verwijtbaar is, dat kun je niet op de student afschuiven”.

Tijdens het vragenuur OV-chipkaart in de Tweede Kamer wekte staatssecretaris Van Bijsterveldt niet de indruk dat zij zich de invoeringsproblematiek rond de studentenchipkaart sterk aantrekt. Om deze reden roept ROVER gedupeerde studenten op om verhaal te halen bij de staatssecretaris. Je verhaal en kosten overzicht naar Van Bijsterveldt sturen kan hier.



Plaats een reactie


Volg StudNed.nl via: