Klachtenbox voor studenten gelanceerd

Gepubliceerd op 12 februari 2010, 12:02
Auteur: StudNed.nl Redactie (Marcel)

De Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) ziet de laatste maanden een grote stijging in de klachten die zij ontvangt. Een kleine greep uit de klachten leert dat studenten zich vooral druk maken over de kwaliteit van hun onderwijs en stage, maar ook een hoge kamerhuur en problemen rondom de OV-chipkaart worden gemeld. Vanaf deze week heeft de LSVb daarom een digitale klachtenbox waar studenten laagdrempelig hun klachten kunnen uiten. De LSVb hoopt zo beter inzicht te krijgen in wat er speelt onder studenten om hun problemen gerichter aan te kunnen pakken. Het formulier is te vinden op de website www.lsvb.nl.

Volgens de LSVb ondervinden studenten steeds meer problemen tijdens hun studietijd. Of het nu gaat om het gebrek aan uitdaging binnen het onderwijs, eentweede studie die fors duurder wordt, een OV-chipkaart die niet werkt, of een huisbaas die het met de wet niet zo nauw neemt.  Voorzitter van de LSVb Gerard Oosterwijk: “We zien een toename in het aantal studenten dat de LSVb benadert met klachten. Met de klachtenbox is het makkelijker voor studenten om hun klacht neer te leggen en voor ons makkelijker om deze bij te houden en er iets mee te doen.”

De LSVb ziet in de Klachtenbox de mogelijkheid voor studenten om prangende problemen aan het licht te brengen. Tweemaal per jaar worden de klachten gebundeld en is er een publicatie van de resultaten. De LSVb roept alle studenten op om hun klachten kenbaar te maken en het formulier in te vullen op www.lsvb.nl.

Tags: #LSVb


Plaats een reactie


Volg StudNed.nl via: