Plakkies finalist NIMA Marketing Award

Gepubliceerd op 26 november 2009, 15:11
Auteur: StudNed.nl Redactie (Marcel)

De jaarlijkse strijd om de NIMA Marketing Excellence Awards bevat deze keer een opvallende finalist: Plakkies. Het nieuwe hippe slippermerk van de Delftse studenten Arnoud Rozendaal en Michel Boerrigter was deze zomer een doorslaand succes. In een mum van tijd waren de 26 duizend paar uitverkocht.  Ze zetten het merk op samen met de goededoelenorganisatie Kidsrights, met de ambitie om duurzame werkgelegenheid te creëren in een sloppenwijk in Durban, Zuid-Afrika. Plakkies strijdt donderdagavond 26 november in de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen om de Marketing Excellence Award met de visketen Fishes en de Triodos bank.

De finaleplaats van Plakkies heeft Arnoud, student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek, blij verrast: “De kracht van Plakkies zit voor een groot deel in de authenticiteit. Het is een slipper uit Zuid-Afrika, de teksten op de doos zijn Afrikaans, de reclames draaien om fabrieksmedewerker Terence, de posters zijn in Afrikaanse stijl. Het plaatje klopt. We zijn daarbij enorm geholpen door een groep professionele partijen die ons belangeloos hebben ondersteund. Een marketingbudget hadden we nauwelijks, maar samen met onder andere PR bureau SpicePR, de reclamebureau’s FHVBBDO en Etcetera en de communicatieafdeling van de TU Delft hebben we een geweldige synergie en dynamiek gecreëerd. Ik vind het geweldig dat dit erkenning krijgt met deze finaleplaats.”

In de fabriek  in Zuid-Afrika werken intussen 70 mensen. Zij onderhouden elk zo’n tien mensen, dus een totaal van 700 mensen. Daarnaast verschaft Plakkies werkgelegenheid aan omringende bedrijven, bijvoorbeeld de leveranciers van het leer en de schoenendozen. Volgend jaar wil Plakkies het concept internationaal uitrollen, eerst in Zuid-Afrika en België.

Tags: #Delft, #duurzaamheid


Plaats een reactie


Volg StudNed.nl via: